1. Co mi chybí / What I Miss / text Karel David a Vladimír Václavek
2. Návrat / Return / text Federico García Lorca
3. Pak / Then / text Antonín Přidal
4. Můj sen / My dream / text Petr Václavek
5. Hádanka / Riddle / text Antonín Přidal
6. Píseň / Song
Vladimír Václavek - akustická kytara, zpěv;
Feng Jün-Song - zpěv;
Miloš Dvořáček - perkuse, zpěv;
Peter Binder - kytara;
Martina Himerová - viola;
Rasťo Uhrík - kontrabas;
Luboš Malinovský - sampler;
Brněnský kytarista, zpěvák a skladatel Vladimír Václavek je známý nejen rockovému publiku (Dunaj a E) ale i příznivcům folku (Iva Bittová a Čikori) ale jeho skladby jsou často ke slyšení i v čajovnách a kavárnách (Rale a VRM). V.Václavek totiž dokáže
vyšívat své kytarové ornamenty skutečně širokému publiku. Na albu Ingwe je hudba inspirovaná mytologickými příběhy severoamerických indiánů, Eskymáků a ze staré Číny (Ingwe je z jazyku Xhosa z pouště Kalahari a znamená Modrý jeřáb). V.Václavek společně s
dalšími vynikajícími muzikanty skládá a hraje svobodnou a formami vnitřně nespoutanou hudbu a dává tak vzniknout novému hudebnímu tvaru. Meditativně laděné plochy hudebního minimalismu se vyznačují častým opakováním jednoduchého motivu, který místy
vytváří robustní zvukovou klenbu nálad nevázaných na čas ani prostor. Texty svých oblíbených autorů Václavek často nevzrušivě recituje nebo šeptá, melodické motivy zpěvové linky jsou postaveny na pár tónech, ale napětí vzniká právě v ohraničeném prostoru:
zpěv, hudba, text. Ve velmi nápaditých a střídmých, ale o to působivějších aranžmá pak dostali prostor muzikanti par excellence, kteří již s V. Václavkem nahrávali album Písně nepísně. Poprvé máme možnost si poslechnout spolupráci s čínskou zpěvačkou Feng
Jün-Song.
Guitar player, vocalist and composer Vladimír Václavek from Brno is familiar not only to rock audience (Dunaj and E), but also among folk fans (Iva Bittová and Čikori), and his compositions are frequently played in tearooms and cafés (Rale and VRM). V.
Václavek can indeed embroider his guitar ornaments for a broad audience. The music in the Ingwe record is inspired by mythology stories of North American indigenous people, the Inuit people and the old China (Ingwe is "Blue Hawk" in the Xhosa language of
the Kalahari desert). Together with other excellent musicians, V. Václavek composes and plays a free music inherently unchained by any patterns, giving rise to a new music shape. Meditatively tuned surfaces of musical minimalism are characterized by a
frequently repeated simple motif that creates a solid sound arch of moods, tied to no time and space. Václavek often unexcitedly declaims or whispers texts of his favorite authors; the melodic motifs of the vocals are built on a few tunes, and yet tension
arises in the space delimited by vocals, music, and text. In arrangements that are highly inventive, sober and yet impressive, room was given to the par excellence musicians who participated in Václavek's record "Písně nepísně". We have the first
opportunity to acknowledge the engagement of the Chinese vocalist Feng Yün Sung.
(Indies 2005)
Parametr | Hodnota |
format | CD audio |