Karel Ančerl - Live Recordings - Concertos 7CD box
Beethoven – Piano Concerto No.1 / Klavírní koncert č. 1 C dur op. 15 / Richter 1956. Piano Concerto No.2 / Klavírní koncert č. 3 c moll op. 37 / Richter 1962. Violin Concerto Op.61 / Houslový koncert D dur op. 61 / Szeryng 1966, Haendel 1957.
Schumann – Piano Concerto Op.54 / Klavírní koncert a moll op. 54 / Panenka 1955.
Sibelius – Violin Concerto Op.47 / Houslový koncert d moll op. 47 / Haendel 1957.
Liszt – Piano Concerto No.1 / Klavírní koncert č. 1 Es dur S 124 / Richter 1954.
Tchaikovsky / Čajkovskij – Piano Concerto No.1 / Klavírní koncert č. 1 b moll op. 23 / Richter 1954*, Gilels 1953.
Chopin – Piano Concerto No.2 / Klavírní koncert č. 2 f moll op. 21 / Kempff 1959.
Dvořák – Cello Concerto No.2 / Violoncellový koncert č. 2 h moll op. 104 / Rostropovič 1952*. Violin Concerto / Houslový koncert a moll op. 53 / SOPR, Oistrach 1950.
Ravel – Piano Concerto / Klavírní koncert G dur/ Bernáthová 1959*.
Poulenc – Concerto for 2 Pianos / Koncert pro dva klavíry a orchestr d moll / Lerche, Herkomer 1960.
Stravinskij – Violin Concerto / Houslový koncert in D / Haendel 1962.
Prokofjev – Piano Concerto / Klavírní koncert č. 1 Des dur op. 10 / Moravec 1962
* first time released / dosud nevydané nahrávky
Our selection from the Czech Radio archive contains live recordings with the conductor Ančerl in the role of an accompanist. The list of soloists he invited for collaboration is imposing. Predominant among these names are world-famous artists from the Soviet Union, to which Czechoslovakia was allied in those days, with Prague serving as the Eastern Bloc’s gateway to the West. The greatest treasures are the two oldest recordings: unique documentation of Dvořák’s Violin Concerto with David Oistrakh (1950), which played a major part in the choice of Ančerl as the chief conductor of the Czech Philharmonic after Kubelík’s emigration, and the oldest recording of Dvořák’s Cello Concerto with Rostropovich, issued here for the first time, made two weeks before Rostropovich’s legendary studio recording with Václav Talich. Often, however, the artists standing to Ančerl’s left were stars coming to Prague from the West as well as great Czech artists. The album authentically captures the unrepeatable performances of soloists and orchestra. All of these recordings have been carefully remastered from the original magnetic tapes. Lovers of historical recordings will not hesitate.
Tentokrát vybíráme živé nahrávky s Ančerlem v roli doprovázejícího dirigenta. Seznam sólistů, které přizval ke spolupráci, je impozantní. Dominují tu jména světových umělců z tehdy spřáteleného Sovětského svazu, pro které Praha byla předsíní Západu. Největšími poklady jsou dva nejstarší snímky – neopakovatelný Dvořákův Houslový koncert s Davidem Oistrachem (1950), který zásadně přispěl k volbě Ančerla za šéfdirigenta České filharmonie po Kubelíkově emigraci, a zde poprvé vycházející nejstarší nahrávka Dvořákova Violoncellového koncertu s Rostropovičem – snímek o dva týdny starší než jeho legendární studiová nahrávka s Václavem Talichem. Po Ančerlově levici však často stáli i hvězdy přijíždějící do Prahy „ze Západu“ a velcí čeští umělci. Album zachycuje neopakovatelné výkony sólistů a orchestru v jejich autentické podobě. Všechny snímky byly nově pečlivě zremasterovány z původních magnetofonových pásů. Milovník historických nahrávek nezaváhá…
(Supraphon 2025)
Parametr | Hodnota |
format | CD audio |