Pavel Fajt - drums, dholl, voice
Chris Cutler - drums (někdejší tahoun pražské Alternativy)
Miloš Vacík - congas, timbales, djembt´, berimbau, caxixi, pandeiro, agogo-bells, repeniq, apito, brasilian and cuban percussions, voice (Sluneční orchestr, Tam Tam orchestra)
Alan Vitouš - log drums, bougarabou, darbuka, djembe, kalimba
Miloš Dvořáček - drums (V. R. M., Čikori, Druhá tráva)
Jim Meneses - midi marimba, sample maps; except: drums and percussion (on flying bull)
Hearn Gadbois - dumbek, zirbaghali, frame drums, riqq, heart of jesus, foot percussion
Tereza Petrášková - shakers, maracas, agogo-bells, chimes, brasilian and cuban percussions, voice
Elvis Kititi - drum-mbunda ya basonge, vocal, percussion, voice
Ivan Acher - fono vox, samplers, voice (ruchař a experimentální divadelník)
Milan Cais - accented drums (Tata Bojs)
Ondřej Smeykal - didgeridoo
Filip Topol - keyboards (Psí vojáci)
Urna Chahar-Turgchi - voice (mongolská operní pěvkyně)
Josef Klíč - violoncello (spolupracovník Karla Vepřeka, Ivana Magora Jirouse, člen Janáčkovy opery ND)
Výčet těchto muzikantů jistě hovoří sám za sebe. Za zmínku stojí i krátký exkurz do historie tohoto projektu.První ročník Sletů bubeníků proběhl v roce 2002 z iniciativy Pavla Fajta a Romka Hanzlíka (agentura AMP). Na počátku byla jednoduchá idea: Pozvat na jedné straně přední české invenční bubeníky, na straně druhé renomované zahraniční hudebníky z různých žánrů, kultur a různého vnímání hudby na týdenní tvůrčí dílnu a iniciovat tak vytvoření unikátního uměleckého díla - společné kompozice, jejíž výsledkem je živý koncert rytmických nástrojů. Slet bubeníků chtěl zahrnovat všechny hudební směry, překlenovat rozdíly mezi kulturami a přístupy k tvorbě, navodit jiskřivou tvůrčí atmosféru a následně ji přenést na pódium. Výsledek tohoto prvního Sletu byl fenomenální. Obecně bývá také skoro pravidlem, že vidět profesionální muzikanty zapojené v projektu, který jim dovoluje vyskočit z vlaku rutinní obživy (jakkoli by bylo zbytečné obviňovat zúčastněné z uměleckého rutinérství) a zcela se oddat kouzlu okamžiku, bývá zážitkem. Zde to platilo dvojnásob; už kvůli tomu, že před prvním veřejným vystoupením bylo jen pár dní na sezkoušení programu. Skloubení schopnosti maximální improvizace s maximální kázní a ohleduplností k ostatním na pódiu zavdalo na maximální dojem. Ti, kdo byli přítomni této neřízené i obdivuhodně ukázněné spoušti rytmů, mohli hovořit o zážitku srovnatelném s atmosférou kmenových rituálů, ryzím kontaktu se samotnou prapodstatou hudby. Pavel Fajt, umělecký vůdčí duch Sletu bubeníků upřesňuje: "Mým úkolem je vytvořit jednoduchý koncept a dosáhnout během několika hodin, které jsou před koncertem určeny na zkoušku, relaxovaný, veselý a chápající tým. Inspirací se stanou mj. prostory, kde se koncert koná, jeho akustika a atmosféra, stejně jako celkové hraní ovlivní komunikace s diváky." Celkem se na pódiích rozezní dle odhadu Pavla Fajta jedna až dvě tuny nástrojů - bicích souprav, činelů, mnoha etnických bubnů a elektroniky.
Enumeration of these musicians speaks for itself. Also the short excursus in the history is worth mentioning. The first year of the Meeting of Drummers took place in 2002 from the initiative of Pavel Fajt and Romek Hanzlík (AMP agency). The simple idea was at the beginning: To invite on one side the leading Czech inventive drummers and on the other side the renowned foreign musicians from various genres, cultures and various perception of music for the one-week creative workshop and thus initiate the creation of the unique work of art - common composition, the result of which is the live concert of rhythmical instruments. The Meeting of Drummers wanted to include all the musical styles, bridge the differences between the cultures and approaches to production, create the witty creative atmosphere and transfer it subsequently to the stage. Pavel Fajt, artistic mastermind of the Meeting of Drummers specifies: "My aim is to create the simple concept and reach during several hours, which are determined before the concert for rehearsal, the relaxed, cheerful and understanding team. Inspiration will be among others also the premises, where the concert takes place, their acoustic and atmosphere, as well as the whole playing will be influenced by the communication with the audience." In total on the stages, under the estimate of Pavel Fajt, one to two tones of instruments - percussion sets, cymbals, many ethnic drums and electronics will play on the stages.
(Indies 2005)
Parametr | Hodnota |
format | CD audio |