Studio 5 ensemble a Karel Velebný
1. Two Brothers (Jimmy Giuffre) 3:11 (7.10.1958) z LP Československý jazz 1920-1960
2. Svátek a narozeniny (Karel Velebný) 3:30 (15.4.1959) 10" Modern Jazz - B1, taky singl 095, skladba B1
3. Milá společnost (Luděk Hulan) 2:20 (15.4.1959) 10" Modern Jazz - B2, taky singl 095, skladba B2
4. Rokoková panenka (Dušan Pálka) 3:40 (15.4.1959) 10" Modern Jazz - B3, taky singl 095, skladba A1
5. Pohyblivé schodiště (Luděk Hulan) 2:25 (15.4.1959) 10" Modern Jazz - B4, taky singl 095, skladba A2
6. Tichý pozdrav (Vítězslav Voborník) 4:10 (11.7.1960)
7. Pán s cylindrem (Luděk Hulan) 4:35 (12.10.1960) Jazz v Československu 1961 (DV 10106)
8. Moucha (Luděk Hulan) 3:15 (4.1.1961) 10" Modern Jazz - A1
9. Time (Čas) (Richie Powell) 4:40 (4.1.1961) 10" Modern Jazz - A2
10. Strýček (Karel Velebný) 3:35 (4.1.1961) 10" Modern Jazz - A3
11. Swing House (Gerry Mulligan) 3:45 (4.1.1961) 10" Modern Jazz - A4
12. Souvenir (Janci Körössy) 6:10 (25.5.1961)
+ BONUS:
13. Körössy, Tomek, Hulan, Dominák - Garai-blues (Janci Körössy) 3:45 (25.5.1961)
14. Körössy, Tomek, Hulan, Dominák - Malý kornetista (Janci Körössy) 2:25 (25.5.1961)
15. Jan Konopásek se svou skupinou - Čínská pagoda (Janci Körössy) 4:10 (12.2.1963)
16. Jan Konopásek se svou skupinou - Bosá nožka (Jan Konopásek) 5:00 (12.2.1963)
17. Jan Konopásek se svou skupinou - I Got Rhythm (Mám rytmus) (George Gershwin) 3:45 (12.2.1963)
Karel Velebný - tenor saxophone, vibraphon / tenorsaxofon, vibrafon
Jan Konopásek - flute / flétna, barytonsaxofon, Artur Hollitzer - valve trombone / trombon (2-12), Vladimír Tomek - guitar / kytara, Luděk Hulan - double bass / kontrabas, Ivan Dominák - drums / bicí, Janci Körössy - piano / klavír (6,12-14), Milan Ulrich - saxofon (12)
Album Modern Jazz shrnuje všechny dochované nahrávky Studia 5 – souboru, který měl pro moderní český jazz přímo zakladatelský význam. Vibrafonista a tenorsaxofonista Karel Velebný, flétnista a barytonsaxofonista Jan Konopásek, kytarista Vladimír Tomek, basista Luděk Hulan a bubeník Ivan Dominák vycházeli z podnětů cool jazzu a west coast jazzu, inspirovali se u Modern Jazz Quartetu a Gerryho Mulligana, ale zároveň dokázali přijít s osobitým zvukem a původní tvorbou. Skladby jako Rokoková panenka či Milá společnost patří k tomu nejlepšímu, co v české hudbě na přelomu padesátých a šedesátých let vzniklo.
(Indies Records 2017)
Property | Value |
format | CD audio |