Adam Václav Michna z Otradovic (1600-1676) - Missa V. a 5 et a 7 si placet (1654) 12:47
1. Sinfonia a 3 0:33
2. Kyrie 1:35
3. Gloria 2:32
4. Credo 1:58
5. Sinfonia a 3 0:18
6. Et resurrexit 3:02
7. Sanctus 1:35
8. Agnus Dei 0:59
Adam Vaclav Michna z Otradovic (1600-1676) - Cantiones pro defunctis (1647,1661) 19:52
9. Alarmo soudu všeobecného 1:40
10. Toužebná pobožně umírajícího melankolie III 1:22
11. Toužebná pobožně umírajícího melankolie II 1:59
12. Toužebná pobožně umírajícího melankolie I 2:43
13. Neskončená věčnost 2:46
14. O věčnosti 1:58
15. Duše v očistcovém ohni 2:24
16. Pobožně umírajícího Vale a Salve 2:03
17. Přídavek z starodávní písně za mrtvé 2:14
Adam Vaclav Michna z Otradovic (1600-1676) - Missa VI. Pro defunctis a 6 et a 10 (1654) 28:03
18. Requiem aeternam 3:52
19. Kyrie 1:50
20. Tractus 2:16
21. Sequentia 6:26
22. Offertorium 5:03
23. Sanctus 2:12
24. Agnus Dei 1:52
25. Communio 2:18
26. Requiem pro ultimo ad libitum 2:00
Total time 61:00
Capella Regia Musicalis
conductor: Robet Hugo
soprano: Milada Čechalová (2-4,6-8,16,26,solo:9,13,17-25), Eva Mirgová (9,13,18-26), Magdalena Černá (9,13,18-25)
mezzosoprano: Jana Lewitová (13,16,17,solo:9,12)
counter tenor: Marcin Bornus-Szczycinski (2-4,6-8,26,solo:18-25), Jan Štětka (9,13,18-25)
tenor: Stanislav Předota (2-4,6-8,16,17,26,solo:9,13,18-25), Luboš Moravec (18-26)
bass: Michael Pospíšil (13,16,26,solo:2-4,6-8,9,11,14,18-25), Radim Vondráček (2-4,6-9,13,17,25)
baroque violin: Václav Návrat (1-9,13,18-26), Markéta Knittlová (1-9,13), Zuzana Nová-Ondřejíčková (18-26)
cornet: Michael Pospíšil (17)
trombone alto: Josef Trnka (9,13,17-25)
trombone tenor: Břetislav Kotrba (9,13,17-25), Bohuslav Rattay (1,5,17-25)
viola da gamba: Hana Procházková (1-9,13,18-25)
theorbo: Rudolf Měřinský (1-9,13,18-25)
lute: Rudolf Měřínský (12)
organ pozitiv: Lubica Figurová (1-9,13,18-26), Robert Hugo (9,10)
virginal: Robert Hugo (14,15)
tuning: Missa a 7, Requiem a=465 Hz, Praetorius
Cantiones a= 440 Hz, Werckmeister III.
...Michna´s genius is in his brilliant rhytmic structures. His work is characterized by a subtle and complex blend of rhythmic variations, rhythmic patterns often changing from three-four time to two-four time within a single piece. This command of rhythm and breadth of musical colour equals that of his Italian contemporaries. Michna ia as important for Czechs as H. Schütz for German and Monteverdi for Italians...
(Studio Matouš)
Property | Value |
format | CD audio |
original instruments | Yes |