Pavel Vranický / Paul Wranitzky (1756-1808) - Concerto for Violin and Orchestra in F Major
1. Allegro moderato 10:29
2. Adagio 7:03
3. Finale 6:08
Pavel Vranický / Paul Wranitzky - Concerto for Violin and Orchestra in G Major
4. Allegro 10:29
5. Adagio 4:55
6. Rondeau. Allegro 5:16
Pavel Vranický / Paul Wranitzky - Concerto for Violin and Orchestra in C Major
7. Allegro moderato 9:17
8. Adagio 7:00
9. Rondeau 4:35
10. Poco Adagio from Symphony in C Major, P. 9 4:47
Lina Tur Bonet violin
Wranitzky Kapelle, Marek Štilec conductor
Nahrávka tří koncertů pro housle a orchestr Pavla Vranického v podání sólistky Liny Tur Bonet, Wranitzky Kapelle a dirigenta Marka Štilce. Snímek byl pořízen na dobové nástroje a v ladění 430 Hz a navíc přesně tam, kde Pavel Vranický, neboli Paul Wranitzky, jak se ve Vídni jmenoval, získal základy svého hudebního vzdělání. V premonstrátském klášteru v Nové Říši.
Nahrávka představuje unikátní hudební dokument, který spojuje historickou autentičnost s virtuózním výkonem. Nahrávka zachycuje tři houslové koncerty, jež byly pořízeny na dobové nástroje a laděny na 430 Hz – detaily, které výrazně přispívají k autentickému zážitku z hudebního světa pozdní klasicistiky. Tato citlivá volba ladění umožňuje posluchači načerpat atmosféru doby, kdy se hudba rodila v intimnějším a opravdovějším zvukovém prostředí. Jako sólistka vyniká houslistka L.T. Bonet, jejíž interpretace každého koncertu vyzařuje jak technickou preciznost, tak osobitý umělecký výraz. Její výkony jsou v perfektní symbióze s Wranitzky Kapelle pod dirigentským vedením Marka Štilece, čímž se každá skladba proměňuje v dynamický dialog mezi sólovým nástrojem a orchestrem. Tato spolupráce dává prostor detailu i dynamice, přičemž konzistentně zdůrazňuje jak formální strukturu kompozic, tak jemné emocionální nuance. Nahrávka má také zvláštní historický rozměr – propojuje počátky vzdělání samotného Pavla Vranického (Paul Wranitzky) s místem, kde se tento umělec učil a rozvíjel. Tento kontext dodává hudbě další vrstvy významu a umožňuje posluchači nahlédnout do kulturního a hudebního prostředí přechodného období mezi barokem a klasicismem. Celkově jde o vysoce kvalitní vydání, které potěší milovníky klasické hudby hledající nejen technickou dokonalost, ale i hlubší historický a kulturní příběh. Pokud vás fascinují autentické interpretace, historie hudebního umění a jemnosti doby, tento CD titul vám nabídne inspirativní a nezapomenutelný hudební zážitek. Máte-li chuť se dále ponořit do světa historicky informované interpretace, můžete také vyhledat další nahrávky, které podobným způsobem oživují dědictví klasicistní éry a dávají novou dynamiku skladbám, jež utvářely hudební dějiny.
Lina Tur Bonet violin
Her love for music and his inexhaustible curiosity allow her to perform and research a repertoire that covers more than 400 years of music, from Monteverdi to Kurtag, always with the original instruments. After working from a very young age with many of the most recognized artists of baroque, romantic and contemporary music of the moment, and dedicating herself as a soloist to the interpretation and recording of both great composers and unpublished music, Lina Tur Bonet has already become a reference in the musical scenario, being invited all over the world as a soloist and to lead world-class groups. She brings together the most important musical heritages, including the pioneers of historicism and also some of the most consecrated directors and performers of music of all time, thus becoming the repository of the great European tradition. Awarded, among a dozen national and international awards and scholarships, in the Bonporti Prize. She has made first versions and first world recordings of many scores: trios by Boccherini op.34, music by Brunetti, Montali, Reynaldi, works for solo violin by Matteys, Boxberg, Wranitzki, Leo, and even two CDs with unknown music by Antonio Vivaldi himself, as well as several contemporary pieces that have been dedicated to her.
Property | Value |
format | CD audio |
original instruments | Yes |